El futur del cotxe connectat és avui un dels principals temes de debat en el sector de la mobilitat. Per contribuir a la reflexió sobre les oportunitats d’aquesta tecnologia, el Mobility Institute va organitzar el dimarts 19 d’abril una jornada monogràfica a la Cambra de Barcelona. A la trobada, es va presentar un avanç de l’estudi “Movilidad cooperativa: el coche conectado” i es va celebrar un debat amb destacats professionals del sector.

A continuació incloem un resum i algunes imatges de l’esdeveniment.

Ricard Casalins, responsable de projectes de mobilitat al RACC, va obrir la jornada recordant l’activitat recent del Mobility Institute. Entre els pròxims esdeveniments, va destacar la col·laboració amb IFEMA en el Global Mobility Call (14 a 16 de juny). A continuació, Berta Pérez, en representació de Cambra de Barcelona, va donar la benvinguda als assistents i va assenyalar la importància de la innovació i els projectes europeus per una entitat orientada a la col·laboració empresarial.

L’encarregat de presentar l’avanç de l’estudi va ser Manuel Velilla, de Deloitte, en una intervenció que va incloure tendències tecnològiques, reptes i beneficis per a usuaris, empreses i administracions. Finalment, es va celebrar una taula rodona moderada per Xavier Serra d’Eclipsi Partners, que va preguntar als convidats per les seves experiències en la matèria i pels reptes i oportunitats que pot generar l’expansió del cotxe connectat en els pròxims anys.

Els participants a la taula rodona van ser:

  • Jorge Ordás, subdirector general de Gestió de la Mobilitat i Tecnologia de la Dirección General de Tráfico (DGT), que va aportar la visió de la DGT del cotxe connectat. Més enllà de l’aplicació actual i futura de la tecnologia en termes de gestió de trànsit, va comentar l’oportunitat que tenen les empreses espanyoles per fer un pas endavant en termes de competitivitat respecte a l’entorn europeu.
  • Carles Fuentes, Urban Mobility Spain Manager a Abertis Mobility Services, que va recordar l’oportunitat que suposa per als ajuntaments aprofitar la tecnologia disponible i els fons europeus per posar en marxa zones de baixes emissions amb una gestió integral. Va explicar també algunes experiències als Estats Units o Singapur que poden ser un exemple per Europa.
  • Fran Rodríguez, CRO (Chief Revenue Officer) a Net4things, va explicar la seva experiència en projectes amb grans operadors, com Movistar Car, on es generen milions de dades que són oportunitats. Va posar l’exemple de la identificació de desperfectes del paviment gràcies a les oscil·lacions del vehicle. Ens quedem amb la seva frase: “Amb el cotxe connectat, estem a un centímetre… De fer grans coses”.
  • Ricard Soler, CEO de Atlantis, que va aportar la seva experiència en la gestió de tecnologies com la intel·ligència artificial o el machine learning. També va explicar les aplicacions en l’àmbit B2B per gestionar millor les flotes de vehicles connectats i va recordar la seva experiència en l’àmbit B2C per a motoristes i el seu llançament per a bicicletes.

Al final de la taula rodona, es van recollir nombroses preguntes i intervencions dels assistents a l’acte. Entre els temes tractats, van destacar els possibles temps d’implementació de l’arribada del vehicle autònom a les nostres carreteres, els límits de la gestió de dades per complir GDPR o, en l’àmbit local, la millora en la gestió cooperativa dels vehicles que permetria la gestió DUM.

A continuació s’inclouen algunes imatges de la sessió: