La micromobilitat tindrà una importància creixent en el nou escenari de mobilitat urbana després del COVID-19. Aprofitant la recent publicació del Mobility Insigths “La hora de la micromovilidad”, el passat 07 de maig es va celebrar un Mobility Webinars exclusiu per a associats,  que va consistir en una presentació de les dades d’aquest estudi, seguit d’un torn de preguntes i respostes en directe amb els associats.

Agraïm la participació que han tingut en aquest monogràfic de micromobilitat a Lluís Alegre (Director de mobilitat de l’ATM), Ramon Sagalés (CEO de Sagalés) i Cristina Castillo (Co-fundadora de Reby).

A continuació es pot accedir al vídeo del Webinar:

(Disponible únicament per a usuaris registrats)

Algunes de las reflexions més interessants dels actors que han participat en aquest monogràfic són les respostes a una mateixa pregunta: Respecte la micromobilitat, ¿Quines 3 coses demanaries en una carta als Reis Mags?

“Com a operador de micromobilitat, a les administracions els demanaria 3 coses: 

    • L’administració central (DGT) hauria de definir un reglament clar per a aquests tipus de vehicles: Normatives, llicències, per circular, etc.
    • On hi ha administracions metropolitanes, les regulacions haurien de ser a nivell metropolità. No té sentit que no es reguli igual en tota una àrea metropolitana i que la realitat sigui diferent a Barcelona, a l’Hospitalet o a San Boi.
    • Que apostin pels modes de transport que siguin més sostenibles i saludables, com la bicicleta.”

Ramon Sagalés (CEO de Sagalés)

“Como a operador de micromobilitat, a les administracions els demanaria 3 coses: 

    • Limitar el nombre d’operadors per ciutat
    • Regular l’activitat  mitjançant concursos en els que es valorin les empreses amb més capacitat tècnica, més sostenibles i responsables socialment
    • Però sobretot: que siguin valents ! Que pensin en la transcendència que pot tenir per a la seva ciutat i per a la salut  de les persones el prendre decisions valentes que ens permetin un canvi a una mobilitat más sostenible.”

Cristina Castillo (co-fundadora de Reby)

“Como a representant de las administracions públiques, als operadors de micromobilitat els demanaria: 

    • Compartir/cedir dades
    • Funcionament integrat (gestió i tecnologia)amb la resta de modes de transport del seu entorn.
    • No tinguin por a donar servei en zones amb menys densitat de població (segur que hi ha ninxols)”

Lluis Alegre (Director àrea de mobilitat de l’Autoritat Tranport Metropolità)

Des del Mobility Institute volem agrair a totes les entitats públiques i privades que es van registrar per a poder assistir a aquest segon Webinar:

(En orden alfabético)

AUTOMÒBIL CLUB D’ANDORRA, AUTOMÓVIL CLUB DE CHILE, ASOCIACIÓN ESPAÑOLA DEL RENTING (AER), AJUNTAMENT DEL PRAT DE LLOBREGAT, ÀREA METROPOLITANA DE BARCELONA (AMB), ATLANTIS IT, AUTORITAT DEL TRANSPORT METROPOLITÀ (ATM), AUTOPISTAS, BIP&DRIVE, CINESI, DELOITTE, DOYMO, FERROCARRILS DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA (FGC), FIRA BARCELONA (SMART CITY CONGRESS), GRUP CATALANA OCCIDENT, IFEMA, INTRA, NOMMON SOLUTIONS AND TECHNOLOGIES, RACC, REBY, SABA, SAGALÉS, SEAT, TEKIA INGENIEROS, TMB, TRAXALL IBERIA i UNIVERSITAT OBERTA DE CATALUNYA.