El dimecres 16 de novembre, el Mobility Institute va organitzar la trobada «Tendencias de movilidad BCN y MAD: si yo fuera tú…», en el marc del Tomorrow.Mobility World Congress (TMWC). La jornada es va plantejar com una sessió distesa amb els ajuntaments de Madrid i Barcelona, i els principals operadors de transport públic de totes dues ciutats. La singularitat respecte a les trobades habituals va ser la presència de comentaris creuats entre ells, sempre amb l’objectiu d’aportar perspectives diferents o complementàries.

Tendèncias de mobilitat 2022

L’encarregat d’obrir la jornada va ser el director general del RACC, Xavier Pérez, que va donar la benvinguda a tots els assistents.

Tot seguit, Manuel Velilla (Deloitte / Mobility Institute) va presentar les dades més recents del «Baròmetre de Mobilitat», l’enquesta de medició continua del Mobility Institute sobre les tendències de mobilitat urbana a Madrid i Barcelona, a partir de les dades recollides entre gener i setembre de 2022. La presentació es va dividir en quatre blocs:

  • Hàbits de mobilitat en el dia a dia
  • Dades de tinença de vehicle
  • Mobilitat compartida
  • Expectativa de canvi de manera de transport
  • Diàleg entre ajuntaments

Diàleg entre ajuntaments

En el primer diàleg van participar el gerent adjunt de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Oriol Altisench, i el coordinador general de Mobilitat de l’Ajuntament de Madrid, Federico Jiménez de Parga.

Alguns dels temes tractats van ser el concepte de mobilitat en les respectives àrees metropolitanes, la integració de patinets i bicicletes, el rol actual dels vehicles privats, o els nous serveis de motos i cotxes compartits.

Diàleg entre operadors de transport públic

El segon diàleg va comptar amb la participació del director de Màrqueting i Negoci Corporatiu de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Joaquim Balsera, i el director de Tecnologies i Innovació d’EMT Madrid, Juan Corro.

En aquest cas, els principals temes de debat van ser la integració d’autobusos elèctrics o d’hidrogen, els serveis de bicicletes compartides, el transport a demanda i els serveis Maas (Mobility as a Service).

Els diàlegs van ser moderats pel coordinador del Mobility Institute, Ricard Casalins.

Finalment, el responsable de l’àrea de Mobilitat del RACC, Cristian Bardají, va tancar la sessió i va agrair la implicació i bona disposició de tots els participants.

Selecció d’imatges de la trobada: