Les enquestes de mobilitat acostumen a tractar l’opinió dels ciutadans, però no és tan habitual recopilar el que diuen els experts. Per aquest motiu, des del Mobility Institute s’ha realitzat una completa enquesta als seus membres per conèixer l’opinió de persones que estan ben informades i que prenen decisions. Aquest estudi s’anomena “Líderes de movilidad”.

S’ha organitzat una sessió per explicar els primers resultats d’aquest estudi en la que hem tingut com a convidats a Lluis Puerto, Factory Director a EIT Urban Mobility, Gerard Martret, co-founder & CEO de Shotl i Joaquim Balsera, director de marketing en TMB.

La trobada s’ha celebrat a CASA SEAT de Barcelona de forma presencial. El debat ha estat moderat pel coordinador del Mobility Institute, Ricard Casalins (RACC). La presentació dels resultats ha estat realitzada per Lluis Escribano (Deloitte)

A continuació es pot accedir al vídeo íntegre de l’acte:

Si no pots veure el vídeo, fes clic aquí 

Algunes de les reflexions dels convidats que han participat en aquesta trobada són:

  • “L’accés a tantes dades ens donarà possibilitats d’anticipar-nos, podrem posar el vehicle necessari en el moment precís. El repte logístic serà que els vehicles, que seran elèctrics, hauran d’estar carregats quan se’ls necessiti. Les dades seran clau per buidar els carrers de vehicles.
  • “Proposem una solució a mig camí entre el taxi i el bus que permet oferir transport públic eficient en entorns de menor densitat.”
  • “Les solucions de transport a la demanda troben més facilitats de desenvolupament en països amb poca regulació. A països como Kènia o Egipte s’ha pogut avançar moltíssim, però a Europa és complicat, necessitem espais sandbox per provar i millorar tecnologia i solucions.”

Gerard Martret, C0-founder & CEO en Shotl

  • “Des de l’EIT estem atents als reptes que tenen les ciutats i un dels temes que destaca és el desenvolupament de la micromobilitat. Cada ciutat té una estratègia diferent.”
  • “Per impulsar la mobilitat sostenible cal apretar diverses palanques: Les inversions en infraestructures, amb efectes a llarg termini i la presa de decisions en regulació per afavorir el medi ambient són 2 grans exemples, pero cal tenir en compte sempre l’usuari”
  • “Respecte el futur del sector de la mobilitat, la digitalització porta inherentement a la concentració en pocs actors, grans líders tecnològics. Però potser a Europa això no passi tant. Tenim uns estàndards de privacitat de dades que probablement provoquin que els serveis quedin en mans de diversos actors en un model probablement més cooperatiu.”

Lluis Puerto, factory  director EIT Urban Mobility

  • “Amb TMBgo, hem desenvolupat una eina amb la que els nostres clients poden accedir de manera molt sencilla a continguts i tenir comunicacions amb nosaltres. Aquesta eina està pensada per a que pugui evolucionar.”
  • “Des de TMB hem demanat fons Next Generation per renovar la nostra flota i millorar la sostenibilitat del nostre servei.”
  • “Conjuntament amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona i incorporat dins el concepte de mobilitat pública, des de TMB oferirem una solució pública de darrera milla basada en bicicletes en 16 municipis de l’àrea del Baix Llobregat i el Besòs. En principi, no estarà integrat en el sistema tarifari de l’ATM, però sí que estarà integrat en les aplicacions de TMB. També ens haurem de coordinar amb el Bicing de Barcelona. “

Joaquim Balsera, director de marketing de TMB

A continuació s’inclouen algunes imatges de la sessió: