El cicle Mobility Institute Coffee visita en aquesta ocasió Michel Kisfaludi, director general d’Europcar Mobility Group a Espanya i Portugal. Durant la trobada, comparteix les seves opinions sobre la situació actual i els nous reptes del sector, així com els principals projectes de la companyia en la seva etapa actual, després de la seva adquisició per part del Grup Volkswagen a mitjan 2022. Per exemple, esmenta específicament l’aposta del Grup pel car sharing mitjançant el sistema station based sota la marca Ubeeqo i reflexiona sobre els avantatges competitius d’aquest model sobre el free floating.

Quant a l’evolució del sector, defineix el 2023 com “un any de normalització, després del drama de l’etapa de pandèmia i l’eufòria del 2022. Ha resultat un exercici molt positiu per a nosaltres, gràcies en gran mesura a la recuperació del turisme”. El projecte de futur de la companyia passa per la participació activa en l’estratègia de mobilitat del Grup Volkswagen, a partir del desenvolupament de noves línies de negoci. Destaca també la necessitat de donar resposta a la demanda dels nous usuaris, que ja no consideren la tinença d’un vehicle propi com un valor d’estatus social: “És una demanda molt urbana i amb un fort element estacional, que ens planteja els reptes d’estar en el centre de les ciutats mitjançant un servei flexible i adaptat als diferents nivells de demanda de cada moment”.

Michel Kisfaludi recorda també el lideratge d’Europcar Mobility Group en el desenvolupament de flotes més sostenibles, gràcies a la seva extensa oferta de vehicles elèctrics i híbrids. En aquest àmbit, reclama més ambició a les administracions en el desenvolupament d’infraestructures de mobilitat elèctrica a nivell de país.

Michel Kisfaludi és enginyer de telecomunicacions per la universitat francesa d’IMT Atlantique i MBA per la universitat de Stanford. Després d’una etapa de nou anys a Deutsche Bank a Espanya, el 2016 es va incorporar al Grup Europcar com a director d’Operacions. Quatre anys després, ja com Europcar Mobility Group, va ser nomenat director comercial i de màrqueting a Ibèria. Des de febrer del 2023 és director general de la companyia a Espanya i Portugal.

Tot seguit es pot accedir al vídeo complet de l’entrevista (disponible només per a usuaris registrats):