El 15 de juny passat vam organitzar la taula rodona “¿Estamos aprovechando bien la movilidad compartida?” en el marc del Global Mobility Call (GMC), el nou congrés sobre mobilitat sostenible que es va celebrar a IFEMA MADRID i en el qual el Mobility Institute va participar-hi com a entitat col·laboradora.
L’objectiu de la sessió va ser establir un diàleg amb diferents actors del sector per trobar punts de consens que puguin fer que els serveis de mobilitat compartida tinguin un paper rellevant i positiu en la mobilitat urbana. Agraïm a IFEMA MADRID que hagi comptat amb el Mobility Institute per organitzar els continguts d’aquesta primera edició del GMC, que va acabar reunint més de 4.500 assistents presencials i 13.000 usuaris en la seva plataforma digital.
Debat entre professionals de referència
La sessió es va iniciar amb unes paraules de benvinguda del president del RACC, Josep Mateu, que va assenyalar que l’èxit de la mobilitat compartida dependrà de la col·laboració públic-privada. A continuació, el director de l’Àrea de Mobilitat del RACC i moderador de la sessió, Cristian Bardají, va presentar algunes dades de mobilitat compartida del Mobility Institute per posar en context la situació d’aquestes opcions de mobilitat a les dues principals ciutats espanyoles: Madrid i Barcelona.
Durant el debat, el responsable del Servei de Sostenibilitat i Innovació Urbana de l’Ajuntament de Sevilla, Javier Huesa Laza, va parlar de la importància dels usuaris i la necessitat d’un major civisme. Per la seva banda, la directora d’Innovació i Dret Públic de Reby, Antonieta Fernández, va posar en valor el factor tecnològic i va oferir algunes claus sobre la regulació del sector. En aquest sentit, la directora de Màrqueting d’Acciona Mobility, Paula Novo, va defensar la necessitat d’una major col·laboració públic-privada per oferir un millor servei als ciutadans.
A la taula rodona també hi va participar el Sales & Marketing Director d’Europcar Mobility Group, Michel Kisfaludi, que va apuntar la necessitat de desenvolupar solucions i regulacions que vagin a un àmbit més enllà del local. Finalment, del director de Desenvolupament de Negoci d’Inurba, Mariano Pérez Miñano, va recordar que per posar en marxa totes aquestes idees és necessari més compromís i, sobretot, més inversió econòmica.
Agraïm a tots ells les seves aportacions i la seva participació en la trobada.
Tot seguit, una selecció d’imatges de l’acte:







