Innoflash Mayo 2022: La Càrrega del Vehicle Elèctric

Categoria: Innoflash

Publicat:

Pàgines: 12

Format: PDF

Des de la seva invenció l’any 1835 fins als nostres dies, la història de la mobilitat elèctrica ha estat marcada per l’autonomia i les prestacions de les bateries dels vehicles. Durant dècades, els motors de combustió interna han estat predominants gràcies a les seves prestacions a tots els nivells: costos, velocitat i autonomia.

No obstant això, l’interès pels vehicles elèctrics va reviure a inicis del segle XXI gràcies a la confluència de dos factors: la millora tecnològica (principalment, en l’increment de l’autonomia) i la major consciència per la cura de la salut, la sostenibilitat i el medi ambient.

Aquest interès creixent ja s’observa clarament en les xifres de vendes: entre gener i abril de 2022 s’han matriculat a Espanya 10.453 vehicles BEV (elèctrics de bateria) i 14.959 unitats de PHEV (vehicles híbrids elèctrics endollables). En només quatre mesos, aquestes dades pràcticament igualen la meitat de matriculacions de 2021, confirmant el progressiu canvi cap a un model de mobilitat més sostenible.

Aquesta edició de l’Innoflash analitza i compara els diversos sistemes de càrrega de vehicles elèctrics existents en l’actualitat, i recull els principals reptes i tendències perquè la mobilitat elèctrica es consolidi com una alternativa real a altres sistemes de propulsió a Espanya. En aquest sentit, respon a qüestions com per què Noruega és un cas d’èxit?, aguantarà la xarxa elèctrica espanyola l’augment de demanda?, és viable un sistema d’intercanvi de bateries? o quines empreses són els líders mundials en infraestructura de càrrega?

Els Innoflashes són píndoles de coneixement introductòries a una temàtica o tendència actual de la mobilitat, a les seves implicacions i a les oportunitats que comporta. Tenen una periodicitat trimestral (quatre edicions l’any).

Preu membres adherits: Gratuito

Preu no adherits: