Car as a Service: de los desafíos a las oportunidades

Monografia

Categoria: Monografies

Publicat: 27/10/2022

Pàgines: 29

Format: PDF

La transformació digital, l’economia col·laborativa, l’impuls a la sostenibilitat i el canvi en el comportament de les persones està afectant directament les principals indústries: s’ha passat de pagar per un producte (el producte és el negoci) a pagar una tarifa per fer-ne ús d’aquest només quan es necessiti, i de manera personalitzada (el servei és el negoci).

La indústria automobilística també està experimentant una transformació profunda en aquest sentit. Comprar, el rènting o el lísing han estat, tradicionalment, les opcions disponibles per disposar d’un vehicle de manera temporal o permanent. No obstant això, en els últims anys, i amb l’auge dels models de sharing i subscripció, aquesta tendència ha evolucionat fins a permetre moltes més alternatives d’accés a un vehicle, segons les necessitats de cada usuari.

Aquest estudi reflexiona sobre un possible canvi de paradigma en la propietat dels vehicles, que implicaria que la indústria automobilística i els sectors adjacents repensessin el seu model de negoci en funció de les noves necessitats dels consumidors. Per al client, cada vegada serà menys important tenir un cotxe en propietat, i més el poder utilitzar-lo quan i com ho necessiti.

L’informe defineix el Car as a Service (CaaS), realitza una radiografia del sector i analitza l’impacte en tots els negocis implicats. A més, inclou reflexions estratègiques de representants de l’Asociación Española de Renting de Vehículos, Grupo Europcar, Zity i Ganvam.

El Mobility Insight “Car as a Service: de los desafíos a las oportunidades”
ha estat elaborat en col·laboració amb la consultora Improva.

Preu membres adherits: Gratuito

Preu no adherits: 1.350€