Movilidad interprovincial en España. El corredor Madrid – Barcelona

Monografia

Categoria: Monografies

Publicat: 09/12/2021

Pàgines: 47

Format: PDF

A inicis de 2020, Espanya registrava de 2,4 a 4,2 milions de viatges interprovincials de més de 50 km al dia. La tendència del volum de viatgers fins a la pandèmia era creixent en totes les modalitats de transport i les dades registrades al començament del quart trimestre de 2021 ja mostren una recuperació gradual de la mobilitat.

Com és d’esperar, Madrid i Barcelona són les províncies que més viatges generen. El nombre diari de viatges des de Madrid a la resta de  províncies espanyoles un dilluns qualsevol ascendeix a més de 510.000. Per la seva banda, la relació de viatges diaris des de Barcelona és de 356.000. Les modalitats de transport que connecten ambdues ciutats són molt diverses (avió, tren d’alta velocitat, autobús i cotxe particular), amb un cost també molt variat i una evolució de les opcions.

Principalment, es preveu un gran creixement en el volum de viatgers de l’alta velocitat després de l’aparició de nous operadors i la intenció del Gobierno de España (pla “España 2050”) d’eliminar els viatges amb avió que puguin realitzar-se en menys de 2,5 hores amb tren. En aquest punt, resulta reveladora la comparació amb d’altres corredors internacionals (Itàlia, França o el Japó), referències de primer nivell pel volum de viatgers que transporten i la maduresa dels seus mitjans de transport.

Aquest informe presenta una anàlisi exhaustiva de la mobilitat interprovincial a Espanya, exemplificada en el corredor Madrid-Barcelona, amb l’objectiu de realitzar una radiografia d’una mobilitat que mou milions d’usuaris. En concret, l’estudi analitza indicadors com l’oferta disponible, volums d’usuaris, preus i temps de recorregut. També recull la comparativa internacional, solucions d’última milla i noves tendències.

Preu associats: Gratuito

Preu no associats: 1.350€